Data as a Service

prodicom-data-as-a-service-vragen

Data as a Service

Laten we het niet moeilijker maken dan het is, je wilt tenslotte altijd bij je applicaties en data kunnen met zo min mogelijk verstoring van je bedrijfsprocessen.

In gesprek met onze klanten horen wij veelvuldig de wens: “Ik wil de aankomende periode naar de cloud”. Wanneer we hierop doorvragen blijkt al heel snel dat “de cloud” geen doel op zich is, doch enkel een middel.

Enkele van deze vragen hebben betrekking op de volgende onderwerpen:

  • Hoe ziet mijn data landschap er in de huidige situatie uit. Welke applicaties gebruik ik hierbinnen?
  • Hoe is mijn huidige infrastructuur ingericht: maak ik gebruik van een NAS, SAN, (hyper)converged, AWS, Azure, Google, backup en/of archiefsoftware, tapes en hoe zit het met een hybride en/of multicloud mogelijkheden?
  • Doe ik veel aan test en ontwikkeling, heb ik behoefte aan een groei en/of krimp model?
  • Hoe zit het met wet- en regelgeving, moet data binnen Nederland (of Europa) staan?
  • Welke kennis en expertise heb ik zelf in huis en hoe beheer ik alle dienstverleners met zo min mogelijk inspanningen?

Bij Prodicom staat communicatie bovenaan ons vaandel. Waarom? Omdat verkeerde communicatie veelal de oorzaak is van ontevredenheid in een relatie.

Deze heldere communicatie vind je ook terug in onze dienstverlening. Ook deze is duidelijk omschreven, geen moeilijke omschrijvingen, gewoon zoals het hoort!

Backup as a Service

Middels deze dienst bieden we een volledige redundante backup aan van de klantomgeving. Deze backup wordt ingericht volgens het gewenste/vereiste backup schema. Ook wordt deze in overleg daar geplaatst waar wenselijk opdat deze in lijn ligt met gestelde compliance en wet-en regelgeving. Resultaat is dat je ten alle tijden twee veilige kopieën van de data hebt en dat tegen de scherpst mogelijke prijs onder de best mogelijke SLA.

Ben je Microsoft Office365 of Salesforce.com gebruiker? Wist je dat er geen backup gemaakt wordt van deze data? Ook voor deze applicaties maken wij gebruik van ons BaaS platform opdat deze data veiliggesteld wordt!

 

Disaster Recovery as a Service

Een calamiteit komt vaker voor dan we denken. Vaak wordt er gedacht aan natuurrampen, stroomuitval in een datacenter, doch veelal is menselijk handelen de oorzaak van het tijdelijk niet bij je applicaties en data kunnen.

In zo’n geval is een backup een prima eerste redmiddel, maar zeer zeker niet voldoende. De data staat weliswaar veilig opgeslagen, maar hoe zorgen we ervoor dat we de virtuele machines, applicaties weer direct toegankelijk hebben naar de eindgebruiker.

Hier biedt Prodicom’s DRaaS de oplossing!
Van tevoren stellen we vast welke applicaties bedrijfskritisch zijn, eenvoudig gezegd, welke applicaties dienen altijd beschikbaar te zijn om de bedrijfsvoering te kunnen garanderen. Zo lopen we langs alle applicaties om vervolgens vast te stellen hoeveel dataverlies acceptabel is voor de organisatie en binnen welke tijd deze weer toegankelijk dienen te zijn.

Op basis van deze eisen en wensen wordt de DRaaS ingericht en volledig door Prodicom beheerd aangeboden. Ook hier geldt wederom dat deze dienst wordt aangeboden vanuit Nederlandse datacenters (of locaties naar keuze).

infrastructure-as-a-service-desktop-as-a-service

Infrastructure as a Service (Virtual Datacenter)

In deze dienst gaan we een stap verder dan in eerder besproken Baas en DRaaS. De door Prodicom geboden IaaS biedt namelijk complete ontzorging op de gehele virtuele laag (VMware, HyperV). Wij leveren de gewenste resources vanuit een compleet beheerde omgeving, zorgen ervoor dat het platform conform SLA beschikbaar is, voeren updates door en wijzen de virtuele machines toe aan applicaties (en ruimen deze op wanneer niet meer nodig!). Zo betaal je enkel voor de afgenomen resources aan compute, memory en capaciteit. Ook kan er gekozen worden enkel het technisch beheer door Prodicom uit te laten voeren en ben je zelf verantwoordelijk voor het dagelijkse operationele beheer.

Dit platform voldoet aan de hoogste standaarden en is 100% redundant opgebouwd in meerdere Nederlandse datacenters. Uit ons marktonderzoek blijkt dat wij in staat zijn om een hogere SLA te leveren dan reguliere partijen als AWS, Azure, Google, etc. en dat tegen een fors lagere prijsstelling!

Dit IaaS platform is verder uit te breiden met bovenliggende lagen als O/S en applicaties.

Desktop as a Service

In deze dienst neemt Prodicom deels of volledig de verantwoording op zich voor de gehele werkplek, inclusief benodigde licenties als Microsoft Office, Exchange, e.d.

Onze servicedesk draagt zorg voor een optimale beschikbaarheid van de werkplekken. Deze beheer en monitoring vindt remote plaats en kan waar wenselijk ook (deels) onsite plaatsvinden.

Heldere dienstverlenging, duidelijke afspraken, geen negatieve verrassingen (enkel positieve) achteraf. Prodicom, Professionals Die Communiceren!

Ook jouw data altijd beschikbaar?

Start typing and press Enter to search